Notícies de Ulldecona

El passat dissabte 18 d'abril Josep Manel Busqueta va estar a Ulldecona per explicar davant duna quarantena de persones diferents projectes cooperatius, col·lectivistes i autogestionats que estan apareixent arreu del nostre territori i que poden acabar convertint-se en una alternativa real, sorgida des de baix, al sistema capitalista.
Dissabte 18 d'abril, al saló de plens de l'Ajuntament, a les 19h
Dissabte18 d'abril, al saló de plens de l'Ajuntamen, a les 19h. “Una altra economia és possible”, amb la participació de Josep Manel Busqueta, pastisser, economista i militant de l’esquerra independentista.

Davant del col·lapse econòmic, social i institucional i l’ofensiva neoliberal, Busqueta constata la incapacitat de reeditar un pacte social que permeti una redistribució de tipus keynesià. Per aquest motiu, es mostra crític amb les opcions polítiques socialdemòcrates que es resignen a una gestió progressista de la misèria i que es refugien en el discurs de l’honestedat i la transparència democràtica, sense qüestionar els mecanismes de reproducció del capitalisme.

Busqueta proposa subvertir l’ordre de valors dominant i assajar alternatives al sistema capitalista des de l’àmbit municipal, un espai de proximitat des de la qual els col·lectius socials i els moviments populars podem plantejar una acumulació de forces i una contrahegemonia.
Ara cal que nosaltres com a poble exigim, tant a les autoritats locals com foranies, que es preserve la terra de la Foia, el Montsià i la seva falda com a part del patrimon local, creant un pla especial de protecció d'aquests espais. Tot i que l'ajuntament no és competent en algunes d'aquestes qüestions, no hauria de tindre una actitud tant passiva com la que s'ha tingut fins ara. La defensa del territori també és feina dels ajuntaments.
Pensem que cal de forma immediata emprendre processos de participació ciutadana en cadascuna de les decisions que impliquen a la vida política municipal fent especial incidència en els pressupostos participatius. Això no ha de ser una promesa electoral sinó que plantejarem mesures concretes per a endegar des del minut zero de la pròxima legislatura. Aquests i altres motors de transformació són rellevants per aconseguir un poble actiu, que es defense davant aquesta injusta conjuntura amb una de les poques armes que té a l’abast: l’ajuntament.

Aquest matí la Candidatura d'Unitat Popular d'Ulldecona i Barris ha presentat una instància a l'Ajuntament demanant al consistori que tinga en compte una sèrie de propostes i consideracions al voltant de la llei de la reforma de l'avortament.

Amb motiu de la celebració de la diada de Sant Jordi, la CUP Ulldecona i Barris, va fer un dels seus primers actes públics muntant una paradeta a la plaça de l’església