Parada de Sant Jordi de la CUP Ulldecona i Barris

Amb motiu de la celebració de la diada de Sant Jordi, la CUP Ulldecona i Barris, va fer un dels seus primers actes públics muntant una paradeta a la plaça de l’església.

Al ser el primer any no vam tenir una gran varietat de llibres però l’acollida per part de la gent del poble va ser bona ja que eren majoritàriament llibres amb una forta càrrega política, nacional i  social, i era bastant difícil trobar-los a les altres parades de llibres que hi havia a la plaça. Fins i tot algun dels llibres es van esgotar com és el cas de Cop de CUP de David Fernàndez i Julià de Jòdar.

A part dels llibres sobre les CUP (Unitat popular, Cop de CUP) també vam oferir els altres dos llibres de David Fernàndez (Cròniques del 6 i Foc a la barraca),  i una desena de títols més d’autors compromisos amb les lluites nacionals i socials.

Una de les sorpreses agradables del dia va ser la bona acollida que van tenir els llibres de Raül Najas (Orfe de context i Vila d’Ulldecona i vint-i set poemes per llegir en veu alta) i Pau Millán (Gràcies per tot, esclaus), tots dos joves escriptors falduts amb fortes inquietuds socials i amb un clar posicionament a favor de la unitat de la llengua i d’uns Països Catalans complets i lliures.

D’altra banda també vam vendre roses naturals i roses artificials solidàries amb l’escola de l’Àngel d’Amposta. Amb les roses també vam regalar uns punts de llibre amb frases de cantants, escriptors, etc. compromesos amb la defensa de la llengua, amb les lluites socials i/o amb la lluita per l’alliberament nacional dels Països Catalans.

A falta de fer una valoració en profunditat a la propera assemblea local, les sensacions al final del dia van ser bastant positives tenint en compte la situació econòmica que està passant una gran part de la societat catalana.

CUP Ulldecona i Barris